Początkowo przedsiębiorstwo, którego założycielem był André Citroën, zajmowało się produkcją stalowych kół z podwójnym uzębieniem daszkowym. Citroën w 1905 roku podjął współpracę z André Boas z Jacques Hinstin, czego owocem było powstanie 'Hinstin Freres Citroen & Cie'. Fabryka została przeniesiona z Fauburgu do Essonnes, a przedsiębiorstwo rozpoczęło intensywny rozwój – zainwestowano w najnowsze maszyny, następnie wdrożono system kontroli produkcji. Branża motoryzacyjna potrzebowała bowiem dużej ilości kół zębatych oraz innych elementów pojazdów, co oznaczało, że części produkowane przez koncern Citroën montowano w większości francuskich samochodów.
W roku 1908 André Citroën podjął się zadania zarządzania fabryką Mors, która specjalizowała się w produkcji samochodów. Dzięki doświadczeniu inwestora, fabryka w 1913 roku była w stanie wypuścić na rynek ponad 100 aut miesięcznie, co było na ten czas imponującym osiągnięciem. Citroën wykorzystując zdobytą wiedzę postanowił zainwestować w branżę motoryzacyjną i 28 maja 1919 roku Citroën Typu A został wdrożony do produkcji. W modelu C wprowadzono po raz pierwszy elektryczne oświetlenie. Aktualnie w samochodach marki Citroën używane są żarówki ledowe, żarówki halogenowe oraz xenony. Wybór odpowiedniego kompletu żarówek zależy głównie od typu oraz roku produkcji danego auta.